yin yoga

Yin yoga kan tjene som en videreudvikling af din træning.

Yin Yogaen kan modvirke stress på bindevæv, sener og ledbånd – og bidrager til at øge blodcirkulationen i leddene. Det forbedrer også fleksibiliteten gennem flowet af Chi i kroppen. En blød yogaform, som kan dyrkes af alle. 

Med to timers undervisning, kan du gennem Yin yogaen få mulighed for at uddybe og udvikle din “normale” træning, som Ashtanga og endda Hatha yoga. Det er rart at have flere lag tøj på under undervisningen, da øvelserne er bygget op omkring bindevævet og senerne, derfor kræver det kun få eller ingen muskelbevægelser. Det kan derfor godt blive køligt, når muskelbevægelserne er så få.

I Yin yoga er det bindevæv, der stimuleres og strækkes. Vi forbliver 5-10 minutter i hver stilling, så udstrækning af vores bindevæv kan være blid.

Dette er en yoga praksis, der skaber øget opmærksomhed og ro. Bindevævet findes i hele kroppen – det forbinder alle organer og muskler. Af forskellige årsager har mange af os et tæt bindevæv nogle steder, og det kan forhindre os i vores sædvanlige træning, selvom musklerne styrkes og forlænges.

Kom og mød din krop, nøjagtigt der hvor den er, i sit måske svageste led  og få mulighed for at ændre og uddybe din sædvanlige træning. Samtidig kan du nyde roen og en mere afslappet træning.